مطالعه نقش دولت در فعالیت های بازاریابی و خط مشی بازرگانی دولت در این رابطه

(نقش دولت در اقتصاد و توسعه بازاریابی؛ مطالعه میدانی تجربه ایران)


مشخصات فایل

تعداد صفحات 37
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی اقتصاد


توضیحات کامل

ظهور انواع نظریات دربارة دولت در عرصة بازاریابی در دوران معاصر، وم روشن ساختن جایگاه دولت در بازار اسلامی و فعالیت های بازاریابی و مقایسة آن با دیگر نظریات را ضرور ساخته است. مقاله با بیان ویژگی‌های کلّی دولت در مکاتب مرکانتالیست، فیزیوکرات، کلاسیک، مکتب تاریخی، نئوکلاسیک، کینز، دولت رفاه، هزینة مبادلة اطّلاعات، انتخاب عمومی یا مکتب اقتصادی ت ضمن بیان اهداف، وظایف، اختیارات و منابع در اختیار دولت اسلامی، تفاوت‌های دولت اسلامی را با دیگر دولت‌ها روشن می‌سازد. مقایسه در موارد هدف نهایی فعالیت دولت، مالکیت منابع، اصل عقلایی دخالت دولت، دیدگاه دربارة دولت، رابطة دولت و بخش خصوصی، تگذاری، تأمین اجتماعی و رفع فقر و بی‌عدالتی، تولید کالا‌های عمومی، تولید کالاهای دارای انحصار طبیعی، توزیع مجدّد درآمد، توزان اجتماعی و شیوه تصمیم‌گیری صورت گرفته و نشان می‌دهد که دولت اسلامی مشترکاتی با برخی دولت‌ها دارد؛ اما نمی‌توان آن را جزو یکی از آن دیدگاه‌ها دانست؛ بلکه نظریة دولت اسلامی در عرصة اقتصاد به جهت تفاوت در اهداف، شیوه‌ها، ابزارها استقلال کامل دارد. مبتنی بر نظم خودجوش است، نظم حاکم بر سازوکار دولت مبتنی بر سلسله مراتب است. تصمیم‌گیری در دولت، ماحصل فرآیندهای ی و بوروکراسی اداری است. تحلیلی که در این مقاله از دولت ارائه می‌شود، عمدتا یک تحلیل کارکردی است.

فهرست مطالب

 چکیده. 3

واژگان کلیدی 3

مقدمه. 3

سوال اصلی تحقیق 6

بیان مسئله. 6

عامل کارآیی سازوکار دولت چیست؟. 9

دولت در نظریات بازاریابی و فعالیت های مربوط به بازار. 10

1. دولت مرکانتالییستی 10

2. دولت فیزیوکراسی 11

3. دولت کلاسیکی 11

4. مکتب تاریخی 12

5. دولت حدّاقلی نوزیک و هایک. 12

6. دولت نئو کلاسیکی 12

7. دولت سوسیالیستی 12

8. دولت کینزی 13

9. دولت رفاه. 13

10. دولت در نظریة انتخاب عمومی یا مکتب اقتصادی ت. 13

11. دولت در نظریة هزینة مبادله. 14

12. نظریة اطّلاعات 15

13. دولت در بازار و فعالیت های بازاریابی اسلامی 16

وظایف دولت اسلامی 16

اختیارات دولت اسلامی 17

مقایسه دولت اسلامی بادیگردولت‌ها20

1. هدف نهایی فعّالیت دولت. 20

2. مالکیت منابع 21

3. اصل و عقلایی دخالت دولت. 22

4. رابطة دولت وجامعه. 23

5. دیدگاه دربارة دولت. 23

6. رابطة دولت و بخش خصوصی 24

7. تگذاری 25

8. تامین اجتماعی و رفع فقر و بی عدالتی 25

9. تولید کالاهای عمومی 25

10. تولید کالاهای خصوصی دارای آثار جانبی مثبت و منفی 25

11. تولید کالاهای دارای انحصارطبیعی 26

12. توزیع مجدّد درآمد. 27

13. توازن اجتماعی 27

14. شیوه‌ تصمیم‌گیری 27

نتیجه‌گیری 29

منابع و مأخذ 30


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها